achaia365.gr
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΥΓΕΙΑ

Διαβούλευση και Λογοδοσία: Η Νέα Ψηφιακή Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών από τους Πολίτες

Κοινοποίηση

Η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες

Συνάντηση του Πρωθυπουργού με διυπουργικό συμβούλιο

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη κατά την οποία παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης δεκάδων υπηρεσιών του δημοσίου τομέα από τους πολίτες. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία επιτρέπει σε σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός κράτους πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς τον πολίτη. Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι μέσω αυτής της διαδικασίας οι πολίτες μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους για τις υπηρεσίες που επηρεάζουν την καθημερινότητά τους, όπως ο ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, η ΑΑΔΕ και οι δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και ζητήματα που αφορούν τις τοπικές κοινότητες, όπως η καθαριότητα και ο ηλεκτροφωτισμός.

Διαδικασία αξιολόγησης

Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται μέσω μίας ψηφιακής πλατφόρμας που θα επιτρέπει στους πολίτες να συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο σε λίγα μόνο λεπτά. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 δημόσιες υπηρεσίες. Οι πολίτες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες σε κλίμακα από 1 έως 10, προκειμένου να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πλαισίου αξιολόγησης του κρατικού Τομέα.

Ποιες υπηρεσίες αξιολογούνται

Οι συμμετοχές θα περιλαμβάνουν κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, καθώς και τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα δρόμων και ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός. Επιπλέον, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν και ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Η διαδικασία αυτή δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σχεδόν 5 εκατομμυρίων Ελλήνων και αλλοδαπών που διαμένουν στη χώρα, με τη διαδικασία σύνδεσης να γίνεται μέσω των κωδικών Taxisnet για να διασφαλιστεί ότι οι απαντήσεις υποβάλλονται μόνο μία φορά.

Αναγκαία εργαλεία λογοδοσίας

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι η αξιολόγηση αυτή είναι ένα εργαλείο λογοδοσίας, το οποίο ζητάει λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες, προκειμένου να εντοπιστούν αδυναμίες και να επιτευχθεί πραγματική πρόοδος. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πολίτες θα μπορούν να καταθέσουν προτάσεις για υπηρεσίες που θα επιθυμούσαν να ψηφιοποιηθούν, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης δεν αφορά προσωπικά αιτήματα αλλά αξιολόγηση υπηρεσιών.

Στρατηγική για βελτίωση υπηρεσιών δημόσιας υγείας

Η αξιολόγηση δεν περιλαμβάνει δομές δημόσιας υγείας, καθώς για αυτές θα αναπτυχθεί ξεχωριστή μέθοδος. Ειδικότερα, προγραμματίζεται η συλλογή αξιολογήσεων από πολίτες αμέσως μετά την εξόδο τους από νοσοκομεία και άλλες υγειονομικές δομές, προκειμένου να συλλεχθούν γρήγορα και αποτελεσματικά δεδομένα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Συστηματική συλλογή δεδομένων για διαφάνεια

Η υποβολή των απαντήσεων θα είναι ανώνυμη και ασφαλής, με την ανάλυση των στοιχείων να γίνεται με βάση την ηλικία και την περιοχή διαμονής των συμμετεχόντων. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, καθώς τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα ως open data, συμβάλλοντας έτσι στη διαφάνεια και τη λογοδοσία της δημόσιας διοίκησης.

Το κάλεσμα του Πρωθυπουργού στους πολίτες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τους πολίτες να αφιερώσουν λίγο χρόνο για να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση, τονίζοντας πως είναι μια μοναδική ευκαιρία για να βελτιωθούν οι δημόσιες υπηρεσίες, και επεσήμανε ότι η συμμετοχή τους μπορεί να σηματοδοτήσει σημαντικές αλλαγές στις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους και ενίσχυσης της σχέσης του με τους πολίτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Α. Χαρίτσης: Το κρατικό έγκλημα των Τεμπών και η απόπειρα συγκάλυψης

ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΣΙΨΑ

admin

Θάνατος γυναίκας στην Πάτρα

admin