Αυξημένη Τουριστική Κίνηση στην Κέρκυρα
Ενθαρρυντικά Στοιχεία για τη Θερινή Περίοδο
Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι κρατήσεις από διεθνείς αγορές για διακοπές στην Κέρκυρα παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, υποδεικνύοντας μια θετική τουριστική σεζόν για το νησί των Φαιάκων. Επιπλέον, η Κέρκυρα παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για την πασχαλινή περίοδο, όπως επιβεβαιώνεται και φέτος από τη υψηλή ζήτηση που καταγράφεται.
Το 2024, η Κέρκυρα είχε πάνω από 2,6 εκατομμύρια διαμένοντες επισκέπτες και περισσότερους από 800.000 ημερήσιους επισκέπτες από τις γειτονικές ακτές και μέσω κρουαζιέρας. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσίασαν αύξηση 33% σε σχέση με το 2019, ενώ οι αφίξεις από την πορθμειακή γραμμή αυξήθηκαν επίσης κατά 30%. Οι προκρατήσεις για το 2025 καταδεικνύουν αύξηση της τάξης του 27%, προϊδέαζοντας για μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά.
Συνέντευξη Τύπου με Θεσμικούς Φορείς
Σημαντικά μηνύματα σχετικά με την τουριστική δυναμική της Κέρκυρας μεταφέρθηκαν κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε στην Αθήνα από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, την Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, το Επιμελητήριο Κέρκυρας και τον Σύνδεσμο Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας.
Στο πλαίσιο της προσφοράς ποιοτικού τουριστικού προϊόντος, οι τελευταίοι χρόνια γίνονται σημαντικές επενδύσεις, επικεντρωμένες σε ανακαινίσεις και ανακατασκευές ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα το νησί να διαθέτει πάνω από 30 ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας 5 αστέρων. Οι επενδύσεις επεκτείνονται και στις βίλες, τοποθετώντας την Κέρκυρα στην κορυφή της αγοράς ακινήτων στην Ελλάδα.
Ανάπτυξη Τομέων και Νέες Εμπειρίες
Παράλληλα με τις τουριστικές υποδομές, αναπτύσσονται συνεχώς κλάδοι που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες. Ο περιπατητικός τουρισμός, οι δραστηριότητες στη φύση και ο θαλάσσιος τουρισμός κερδίζουν διεθνές ενδιαφέρον, όπως και η ανάπτυξη της γαστρονομίας, με βραβευμένα εστιατόρια και προϊόντα υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων των νέων brands σε ελαιόλαδο και κρασί, καθώς και η αναβάθμιση του παραδοσιακού κουμ-κουάτ.
Το νέο αυτό δυναμικό έχει οδηγήσει σε έντονο ενδιαφέρον νέων αγορών για το νησί. Αν και οι αφίξεις από τη Βόρεια Αμερική παραμένουν χαμηλές, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση από αμερικανικούς tour operators, εν μέρει λόγω της δημοφιλίας της Κέρκυρας ως σταθμού κρουαζιέρας. Παράλληλα, το ενδιαφέρον από την Ινδία και κυρίως την Κίνα, με την οποία το νησί διατηρεί στενούς δεσμούς, είναι επίσης αυξανόμενο.
Στρατηγικές και Στοχευμένες Ενέργειες
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, Σπύρος Χαλικιόπουλος, παρουσίασε τις δράσεις που υλοποιούνται φέτος για την προώθηση του νησιού στην Ελλάδα και τις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι καταβάλλεται συνεχής προσπάθεια για την περαιτέρω ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, στοχεύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.
Ο κ. Χαλικιόπουλος σημείωσε ότι η συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων είναι κρίσιμη για τη διαχείριση της τουριστικής κίνησης και την προώθηση του πολιτισμού, της φύσης, των προϊόντων και της γαστρονομίας της Κέρκυρας. Το νησί κατάφερε να προσελκύσει στοχευμένα κοινά, με ιδιαίτερη έμφαση στον εξερευνητικό τουρισμό και τις υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις που διαρκώς κερδίζουν αναγνωσιμότητα.
Εξελίξεις στον Τομέα της Φιλοξενίας
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, Χαράλαμπος Βούλγαρης, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και στο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για νέες επενδύσεις, με στόχο την ικανοποίηση των επισκεπτών όλων των εισοδηματικών τάξεων.
Αναφερόμενος στα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, ο κ. Βούλγαρης τόνισε ότι η Κέρκυρα επιδιώκει να διατηρήσει την ποιότητα και την αυθεντικότητα της φιλοξενίας της, να ενισχύσει την τοπική οικονομία και να προάγει την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Οι βελτίωσεις των υποδομών και η εκσυγχρόνιση υπηρεσιών επιτρέπουν στο νησί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Διασύνδεση Τουρισμού και Τοπικής Οικονομίας
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας, Κώστας Μουζακίτης, αναφέρθηκε στα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τη διασύνδεση του τουρισμού με άλλους τομείς, προκειμένου να ωφεληθεί η τοπική οικονομία και η απασχόληση. Τόνισε τη σημασία της ενίσχυσης των τοπικών προϊόντων μέσω συνεργασιών με φορείς του νησιού.
Ο κ. Μουζακίτης υπογράμμισε ότι ο τουρισμός αποτελεί κινητήρια δύναμη για την τοπική οικονομία και προανήγγειλε την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τουριστικών κλάδων και άλλων τομέων, στοχεύοντας σε βιώσιμη ανάπτυξη. Ειδική αναφορά έγινε στο ελαιόλαδο και το κουμ-κουάτ, ενώ επεσήμανε την ανάγκη ανάπτυξης και άλλων παραδοσιακών προϊόντων, προκειμένου να ενισχυθεί η τοπική παραγωγή και τα ενδιαφέροντα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που αποτελούν τον πυρήνα της οικονομικής ευημερίας της Κέρκυρας.
Τάσεις και Προοπτικές της Τουριστικής Αγοράς
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας, Δημήτρης Διαβάτης, ανέλυσε τις φετινές τάσεις από βασικές και αναδυόμενες διεθνείς αγορές, καθώς και την σημασία που αποδίδεται στην ελληνική αγορά για την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, ιδιαίτερα λόγω του Πάσχα.
Τόνισε ότι οι κύριες αγορές των επισκεπτών παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Γαλλία, οι οποίες καλύπτουν περίπου το 77% των διεθνών αεροπορικών αφίξεων. Ο εσωτερικός τουρισμός, με αιχμή το κερκυραϊκό Πάσχα, είναι ουσιαστικός καθώς προσελκύει επισκέπτες από όλη την Ελλάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Επιπλέον, σημειώθηκε έντονο ενδιαφέρον από νέες αγορές υψηλής δυναμικής, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία, καθώς και από χώρες της Μέσης Ανατολής. Οι tour operators από αυτές τις χώρες δίνουν έμφαση στους κατάλληλους υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, γεγονός που ενισχύει την Κέρκυρα ως προορισμό.